Wie zijn wij?

‘Samen het beste voor ieder kind’

“Op KBS Franciscus zetten we ons elke dag in om onze leerlingen voor te bereiden op hun toekomst. Wij vinden het belangrijk dat leerlingen met plezier naar school gaan en zelf willen leren, zodat zij het beste van zichzelf kunnen laten zien. We bieden onze leerlingen een veilige en respectvolle omgeving. Zo ontwikkelen ze zich tot zelfstandige en zelfredzame jongeren en later volwassenen, die met zelfvertrouwen de toekomst tegemoet gaan. Wij geloven dat je leert van en met elkaar, door samen te werken en elkaars kwaliteiten en krachten te bundelen.

Niet voor niets is het motto van onze school: ‘Samen het beste voor ieder kind’. Deze samenwerking is ook met ouders en andere partners essentieel voor onze aanpak. Samen kunnen wij meer dan alleen!

Bent u nieuwsgierig en komt u graag de sfeer proeven op onze school? Kom dan langs voor een rondleiding. De koffie staat klaar!”

Stephan van Slooten
directeur KBS Franciscus

Over KBS Franciscus

Onze katholieke school is gelegen in het mooie Maarssen. Wij zijn een school waar we leren met en van elkaar. De kinderen, het team en de ouders zorgen samen voor een veilige en uitdagende school. Een school waar je speelt, leert, experimenteert en je persoonlijke talenten ontdekt. Wij onderzoeken de wereld om ons heen om zo elke dag een beetje groter en wijzer te worden.

Onze missie

Wij zien het als een uitdaging en als onze opdracht om onze leerlingen voor te bereiden op de toekomst, door elke dag met en van elkaar te leren. Met ons onderwijs willen we bereiken dat onze leerlingen straks als pubers en volwassenen in staat zijn om een positieve bijdrage te leveren aan onze voortdurend veranderende samenleving en het beste van zichzelf hebben kunnen geven.

Het onderwijs op KBS Franciscus is constant in beweging. Wij streven naar een continue verbetering om ons onderwijs beter af te stemmen op wat de leerlingen nodig hebben. Daarbij gaat het er ons vooral om dat het onderwijsleerproces zo wordt ingericht dat de leerlingen een ononderbroken ontwikkelingsproces kunnen doorlopen.

Scholen op de kaart

Via de website scholenopdekaart.nl kunt u informatie vinden over alle scholen in Nederland. De site is bedoeld als vergelijkingstool om zo een goede schoolkeuze te kunnen maken voor uw kind. U vindt hier bijvoorbeeld meer informatie over leerlingaantallen en resultaten. Daarnaast kunnen scholen zelf extra informatie toevoegen om ouders een vollediger beeld te geven van de school.

Voor KBS Franciscus zijn alle onderdelen ingevuld, zodat u een zo compleet mogelijk beeld van de school kunt zien. Naast onze website en schoolgids kunt u hier belangrijke extra informatie vinden.