Ons onderwijs

In ons schoolplan lichten we toe waar we ons de komende jaren specifiek op focussen.

Waar we trots op zijn

Blij meisje

Kanjertraining

De sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen vinden wij erg belangrijk. Als het kind zich veilig en prettig voelt op school, dan ontwikkelt het zich bijna vanzelf. We streven ernaar dat kinderen voelen: ‘Ik mag er zijn’, ‘ik kan het’ en ‘ik kan het zèlf’. Hiervoor maken wij gebruik van de Kanjertraining. Wij zijn een officieel gecertificeerde Kanjerschool en daar zijn we trots op! Binnen de school zien we dit terug in de duidelijke structuur die we bieden, waardoor leerlingen zich veilig voelen en met plezier naar school komen. We meten twee keer per jaar de sociale veiligheidsbeleving, waarbij we resultaten behalen waar we trots op mogen zijn.

Talentenatelier

Een paar keer per jaar organiseren leerkrachten en ouders een Talentenatelier op school. We bieden dan een breed en gevarieerd aanbod aan activiteiten, die niet tot het gewone lesprogramma behoren. Voorbeelden daarvan zijn koken, boetseren, dansen, speurtochten, erfgoed uit de omgeving bezoeken of het gebruiken van een 3D-printer. De leerlingen kiezen welk talent ze graag meer willen benutten en worden daarbij gemengd in verschillende leeftijdsgroepen.

Talentatelier
Blote voeten

Binnentuin

We hebben een eigen binnentuin die we samen met de leerlingen hebben aangelegd. Alle groepen helpen in de tuin bij het zaaien en oogsten van bloemen en fruit of het maken van insectenhotels. Zo leren onze leerlingen niet alleen de theorie, maar ook de praktijk! Daarnaast ligt er een blotevoetenpad en biedt de tuin rust en ruimte om ook buiten te leren en te spelen. Veel groepen gaan lekker picknicken op het grasveld en genieten van het groen.